JA, ieder klant heeft binnen het cloudlaster.be netwerk een eigen server, deze wordt in een eigen VLAN netwerk geplaatst. Hierdoor is het onmogelijk dat één klant aan de data kan van een andere klant.

Ja, van iedere cloud server worden dagelijks twee back-up’s genomen, één die opgeslagen wordt in hetzelfde datacenter en een andere die wordt opgeslagen in een andere datacenter namelijk dit van Microsoft Azure backup.

Iedere Cloud server is geïnstalleerd op hoogwaardige servers van Dell (Power edge). Alle fysieke servers zijn geconfigureerd met Raid 10 technologie waarbij verlies aan data, bij uitval van een harde schijf, sterk wordt beperkt. Tevens staat iedere fysieke server redundant opgesteld waarbij iedere virtuele server via replicatie technologie continue wordt gekopieerd naar een ander fysiek toestel binnen hetzelfde data center.

Ieder Cloud omgeving kan mee genieten van de secure opstelling. Hierbij is gekozen voor krachtige firewalls van Stormshield, deze firewalls staan in high availability opstelling hierbij werk je bij een eventueel defect aan de firewall nog steeds even veilig. Naast de hardware firewall wordt iedere Cloud server ook nog eens uitgerust met de Microsoft firewall.

Op iedere server staat een Panda Cloud office anti-virus die u moet beschermen tegen Spyware, Adware, en virussen.

De volledige infrastructuur is opgezet met veilige SSL certificaten die u hoge bescherming bieden.

Onze remote desktop omgeving werkt via een recum aan veilige gateway servers waar tevens de strengste veiligheden worden gebruikt. Daarom moet uw remote desktop client ondersteuning bieden voor Network Level Authentication alsook dienen er gateway functies aanwezig te zijn voor de Remote desktop koppeling.

Ondersteunde besturingssystemen zijn Windows 7, Windows 8 en Windows 8.1, voor Windows XP is er een beperkte ondersteuning (o.a. zijn er problemen bij het afdrukken wegens geen goede ondersteuning van de Remote Desktop Easy Print service).

Wij ondersteunen elke smartphone die de mogelijkheid biedt voor Exchange server met active sync, hieronder vallen alle mobiele apparaten van Apple zoals iPhone & iPad alsook alle smartphones van Android en alle smartphones met Windows Phone 7 of 8. Een beperkt aantal Blackberry toestellen hebben ook de mogelijkheid om Exchange te gebruiken.

JA, onze Hosted Exchange oplossing werkt vanaf versie 2007 van Microsoft Outlook. Maar niet op Windows XP, omwille van veiligheidsredenen laten we geen verbindingen toe opgebouwd van een Windows XP client (Microsoft beëindigt de ondersteuning voor Windows XP op 8 april 2014).

Voor klanten die geen eigen Outlook hebben of wanneer zij in het bezit zijn van een oudere versie kan er geopteerd worden voor de web outlook (Outlook web access van Exchange 2013), deze gelijkt zeer sterk op de Outlook omgeving maar werkt via het internet.

Nee, Cloudblaster.be laat niet toe eigen software te installeren op uw server. Daarvoor kan u beroep doen op onze diensten. Wij installeren echter wel gratis voor u de gevraagde software zolang deze legaal is en u de nodige licenties ervoor heeft.

Tevens verzorgen wij op regelmatige tijdstippen de updates, zodat uw server altijd up-to-date is met de laatste Windows updates.

Conversies naar een nieuw OS platform wordt uitgevoerd in samenspraak met de klant. Doordat Cloudblaster.be ook SPLA partners is van Microsoft kan u altijd genieten van de laatste software versies.

JA, dit kan zeer eenvoudig, on the spot kan de toegewezen opslag  ruimte van uw Cloud omgeving ongelimiteerd uitgebreid worden. Tevens kan het intern geheugen van uw server verhoogd worden mocht dit nodig zijn omwille van bvb een groeiend aantal gebruikers op uw Cloud. Ook kan de processor snelheid vergroot worden of kunnen zelfs extra processoren  aan uw server worden toegewezen.

JA, dit kan per maand herzien worden, u betaald voor de gebruikers die u echt nodig heeft.

Alle back-ups worden 14 dagen bewaard, dit betekend dat u maximaal 14 dagen kunt terug gaan in de tijd om eventuele verloren zaken op te halen. Indien gewenst en tegen een meerprijs kan deze periode vergroot worden.

info@cloudblaster.be

Wij helpen u verder!